Istanbul, Turcia

Istanbulul este capitala Turciei si centrul economic, cultural si istoric al tarii.Istanbul este un oras transcontinental din Eurasia, care se incadreaza in strâmtoarea Bosfor (care desparte Europa si Asia) intre Marea Marmara si Marea Neagra pe partea europeană, iar aproximativ o treime din populația sa trăiește pe partea asiatică. Orașul este centrul administrativ al municipiului Istanbul (împreună cu provincia Istanbul), ambele găzduind o populație de aproximativ 15 milioane de locuitori. Istanbulul este unul dintre cele mai populare orașe ale lumii și se situează ca orașul celui de-al 7-lea cel mai mare din lume și cel mai mare oraș european. Istanbulul este privit ca o punte între Est și Vest.

Înființat sub numele de Byzantiune, în jurul anului 660 î.Hr., orașul sa dezvoltat pentru a deveni unul dintre cele mai semnificative din istorie. După reînființarea sa ca Constantinopol în 330 CE, a servit drept capitala imperiala timp de aproape 16 secole, în perioada romano-bizantină (330-1204 și 1261-1453), latină (1204-1261) și otomană (1453-1922 ). A contribuit la avansarea creștinismului în vremurile romane și bizantine, înainte ca turcii să fi cucerit orașul în 1453 și să-l transforme într-o cetate islamică și scaunul califatului otoman.

Poziția strategică a Istanbulului pe drumul de mătase istoric, rețelele feroviare către Europa și Orientul Mijlociu și singura rută maritimă între Marea Neagră și Marea Mediterană au produs o populație cosmopolită. Populația orașului a crescut de zece ori de la anii 1950, când migranții din întreaga Anatolie s-au mutat și limitele orașelor s-au extins pentru a le acomoda. Festivalurile de artă, muzică, film și cultura au fost înființate la sfârșitul secolului al XX-lea și continuă să fie găzduite si astăzi de oraș, iar imbunătățirile infrastructurii au generat o rețea complexă de transport.

Citeste si:

Sursa: Aventura in Istanbul, Turcia

Istanbul, capitala fascinanta a Turciei, unde aventura incepe si unde intalnesti o alta cultura. Dupa primele discutii cu soferii de taxi, am decis sa ne urcam in autobuz ca sa ajungem in oras. Nu a fost prea greu sa gasim un loc in care sa dormim pentru cateva zile. Am ramas la o pensiune, in mijlocul vechiului oras, langa o moschee, dupa cum am aflat la ora 5 dimineata cand au fost facute primele chemari catre rugaciune.Istanbul, intre vechi si nou

Primele zile, am vizitat tot ce tine de clasic-moscheea albastra, moscheea suleyman, aya sophia, topkapi palace, mausoleul sultanilor, etc. A fost un ochi deschis pentru istoria grozava a Turciei si pana la prezentul culturii musulmane. Cu cateva ocazii, am fost martori la rugaciunile din moschee si intotdeauna era aglomerat. De asemenea, am vizita bazarul, pietele. Totul e foarte ieftin, foarte mult spatiu si oamenii iti solicita atentia tot timpul pentru a vinde covoare sau matase ori sa ne invite la restaurantele sau cafenelele lor.
Istanbul, intre vechi si nou

Aceasta excursie a fost ocazia de a experimenta viata de zi cu zi in Istanbul . Am petrecut cateva ore in micul oras Anadolu, pe coasta Marii Negre. Am trecut granita cu Asia. Din nou, peste proaspat si calamari. Dar si strazi micute si case saracacioase. Era cu totul diferit de splendorile orasului vechi istoric Istanbul.

Cand am ajuns inapoi in oras, mi-am amintit de abundenta pestelui proaspat oferit de pescari-pestele era inca viu cand era vandut.